חשיפה: ילדות בנות 12 רוקדות סלואו!
לא ברור לי מה הביא את חדשות ערוץ 2 וערוץ 10 לשדר (בו זמנית!) כתבה על מסיבות בת-מצווה במועדוני לילה, ועוד פחות ברור לי למה אני רואה את הזבל הזה בזמן שקמרון מביסה את זמביה 5-1 בגביע אפריקה, אבל אם כבר ראיתי, למה שאני אזדעזע לבד?
הכתב של ערוץ 10 כמעט הזיע מרוב מאמץ לקשר את המסיבות האלה לסקס, סמים ואלימות, למרות שכל העדויות בשטח הבהירו שאין שום קשר בין הערסים של אמצע הלילה לילדות המפונקות של תחילת הערב ששותות שוטים של קולה ורוקדות סלואו לא צמוד בעליל. הוא גם כמעט הזיל ריר כשראיין את ראובן לובלין על השירותים המהוללים של האומן 17. אני מציע לו לצאת לרקוד מדי פעם.
את הכתבה של ערוץ 2 תפסתי כמעט בסוף והתרשמתי שהיא היתה יותר לעניין ועסקה בנקודות חשובות יותר, כמו מרוץ-החימוש המופרך והבזבזני אחרי האירוע הכי נוצץ בכיתה. גם הכתב בערוץ 2 העיר על המילים הבוטות של חלק מהשירים במסיבות האלה, אבל היתה לו ההגינות לציין שזה נושא לכתבה אחרת.
אז הנה הכתבה האחרת, שלא תשודר לעולם:
רבאק, אין גבול לצביעות? לפני שערוצי הטלוויזיה רצים לסחוט ציטוטים ממבוגרים מודאגים על האווירה המינית במועדוני לילה, שיבדקו את האווירה בתוכניות שהם משדרים אחר הצהריים (שלא לדבר על הפרסומות שבין התוכניות האלה, אבל על זה כבר כתבתי בהרחבה). בדיוק היום יצא לי לשמוע אמא לשני מתבגרים שקיטרה על ההתמכרות של ילדיה לטלוויזיה, ועל תפיסת המיניות המעוותת שהם סופגים מהטלנובלות שמשודרות שוב ושוב ושוב בשעות הצפייה של ילדים. מעניין שאף אחד מהכתבים לא טרח לשאול את ההורים שהתראיינו מאיפה קיבלו הילדות שלהם את הרעיון לשכור מועדון, לשבת חצי יום במספרה, להשקיע בגרדרובה של כלה או נסיכה, ולהגיע לשטיח האדום שבכניסה למועדון כשהן רכובות על טוסטוס בחצאית מתנופפת.
אתם הקניתם לילדים האלה ראיית עולם שמבוססת על קטנטנות והשיר שלנו. מה אתם מתחסדים עכשיו?
רציתם תרבות של ראווה, קיבלתם תרבות של ראווה. תמשיכו לקנות לילדות שלכם את הנסיכות הנתעבות של דיסני, ויהיו לכם שפע של סיבות לצקצק מול החדשות במוצאי שבת.
[עדכון 27.11, 12:00]
ברוכים הבאים קוראי נענע. לכבוד הוא לי להופיע בדף הראשי של הפורטל, וכל הכבוד לנענע10 שנתנו במה לטקסט שמותח ביקורת על חדשות הערוץ שלהם.
שתי הערות לסדר:
1. במקרה שלא שמתם לב, ה"אתר" הזה הוא בלוג אישי, שבו אני מביע את דעותיי על דעת עצמי בלבד. אתם יכולים להסכים או לא, ומוזמנים בחום להביע את דעותיכם, אבל בכל מקרה אתם מתבקשים לכבד את האכסניה, את הכותב ואת המגיבים האחרים.
2. הפוסט המסוים הזה נכתב "מהבטן", ולא התאמצתי במיוחד להביע בו דעה מגובשת וקונסטרוקטיבית. את הרעיונות שלי לגבי גידול ילדים, תקשורת המונים ונושאים אחרים אתם מוזמנים לקרוא בלינקים שבגוף הטקסט, לדפדף בבלוג או להיעזר ברשימות הקישורים בצד. קריאה מהנה, אתם מוזמנים להשמיע את קולכם.
.
[22 תגובות נפלו בדרך; לקריאת הדיון המלא בישראבלוג]
פוסטים קשורים, יותר או פחות:
18 תגובות עבור “חשיפה: ילדות בנות 12 רוקדות סלואו!”
הוספת תגובה
Additional comments powered by BackType





רוני ב-26 ינו' 2008 בשעה 22:15 #
שמע… צודק. האשמה העיקרית היא של ההורים מין הסתם. יחד עם זאת, אי אפשר לנתק את ההשפעה הכלכך אדירה של הסביבה. ממה שאני רואה מסביב, וגם מהזכרון האישי שלי, אין מה להשוות בין הכוח של ההורים והבית והכוח של הסביבה, החבר’ה. הדבר הכי נורא שיכול לקרות לבן עשרה זה לא להיות שייך.
נראה לי פחד אלוהים להיות הורה לילדה היום… אני כבר תיכננתי תוכנית אימונים לילדה שלי (אם וכאשר): גיל חמש מתחילים לעבוד על בעיטות, שבע על אגרופים מכוונים היטב, תשע על ניצול חפצים מהסביבה לטובתה… או אולי פשוט אשלח אותה למנזר שאולין לכמה שנים… נראה מי יעיז להתעסק איתה אח"כ
[תגובה]
מרמיט reply on 27 בינואר 2008 10:17:
המאסטר שלך (?) כתב פעם משהו דומה,http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=346488&blogcode=6518253"> ואפילו התייחסתי לזה אצלי.
אין ספק שחשוב ללמד בנות להרביץ, אבל לדעתי קודם כל חשוב ללמד אותן להתייחס לגוף שלהן כנחלתן הבלעדית. זה הבסיס.
בדיוק אתמול נקרתה לי הזדמנות להעביר מיני-הרצאה בנושא לבת שלי, תוך שימוש בדמותו החינוכית של חטפני מ"דורה". ("חטפני, אסור לך לחטוף!")
לשמחתי, גם כשאני נותן לה נשיקה לא-רצויה היא מבהירה לי את זה במילים מפורשות.
אבל פה לא מדובר על תקיפות סטנדרטיות. פה מדובר על אונס של המוח. בספר "שיבוש תרבות" יש קטע שהוא עושה האנשה לפרסומות של קלווין קליין, ומסביר לקוראים שאם אדם אמיתי היה מתייחס ככה לבת שלהם, מפתה ועוגב ומדיח אותה לזנותיות, הם כבר היו הולכים לטפל בו עם אלת בייסבול.
[תגובה]
חן reply on 30 באפריל 2008 15:40:
[תגובה]
gilgelir reply on 30 באפריל 2008 16:57:
והמשמעות של
[תגובה]
ג’ני ב-27 ינו' 2008 בשעה 0:05 #
אחלה פוסט. תודה על הלינק למאמר של ברברה ארנרייך המלכה.
[תגובה]
מרמיט reply on 27 בינואר 2008 10:19:
תודה.
הקרדיט על הלינק מגיע ל"קולקטיב" הדגול, שלא מפסיק לפרסם פנינים מעוררות מחשבה מרחבי האינטרנט.
[תגובה]
barak"wildchild" ב-27 ינו' 2008 בשעה 17:04 #
זה אחלה פוסט
באמת ההפקרות יורדת שנה מדור לדור
[תגובה]
מרמיט reply on 27 בינואר 2008 17:20:
תודה ברק, שמח שאהבת.
נכון, ילדים יותר ויותר צעירים מושפעים מהתנהגויות שהם רואים בטלוויזיה, וגם למבוגרים ההתנהגויות האלה לא בריאות.
הבעיה בעיני היא לא רק ההפקרות (כי הילדים שראו בכתבה היו ילדים טובים בסך הכל) אלא התחושה של אנשים בכל הגילאים שאם החיים שלהם לא נראים כמו בטלוויזיה, אז הם לא שווים. ומה שרואים בטלוויזיה זה הרי המצאה. אף אחד לא באמת חי כמו בטלנובלות, וטוב שכך.
[תגובה]
רעות ב-27 ינו' 2008 בשעה 19:08 #
כתבה נכונה וכואבת… אין מנוס צריכים לחזור לדת רק זה יציל את עתיד ילדנו.
[תגובה]
דמטריוס_סייבר.ציניקן\\ reply on 27 בינואר 2008 19:40:
מסכים! הגיע הזמן לשחק את http://www.discordian.com/">המשחק שהיקום משחק! בעזרת אריס ישתבח שמה.
[תגובה]
מרמיט reply on 28 בינואר 2008 9:18:
LOL

אני רואה שאתה מתחזק בדיסקורדיה, ישתבח שמה
[תגובה]
דמטריוס_סייבר.ציניקן\\ reply on 28 בינואר 2008 18:25:
בקטנה.
אבל לא, היא צודקת דווקא. בואו נחזור לדת היהודית.
למה?
כי גם אם יש אנשים שהפכו לדבוקים ברוח השטות (והדביקו איתה אחרים, גיגידי גיגידי), אין טלוויזיה שתספר על זה.
[תגובה]
מרמיט reply on 28 בינואר 2008 19:04:
אינדיד.
הפיתרון החרדי לעודף מידע: חוסר מידע.
[תגובה]
דמטריוס_סייבר.ציניקן\\ ב-27 ינו' 2008 בשעה 19:39 #
אני תוהה האם משהו באמת השתנה, האם הקלישאות של "בדור שלנו זה לא היה ככה" נכונות (וכי מי אני שאדבר, לפני שניגבתי את החלב [זה רק חלב!] מהשפתיים).
אני זוכר שרק בכיתה ו’ התחילו הדיבורים על כל מיני מושגים אזוטריים כמו "עבודת יד".
אני זוכר שמישהו באותה כיתה סיפר לי בדיחה: "מה משותף לסקס ומכונת כביסה?
אם זה לא עובד, עושים ביד".
ואני חייכתי בהבנה וגיחוך.
ולא הבנתי.
אבל אח"כ הבנתי.
זה היה כמו מיני הארה. לא. זו הייתה הארה. אני צריך להקים דת שמבוססת על ההבנה הזו. או שhttp://en.wikipedia.org/wiki/Sex_magic">כבר יש?
בקיצור, שיעשו מה שבראש שלהם\ן. כל עוד מה שבראש שלהן זה לא סם אונס.
[תגובה]
מרמיט reply on 28 בינואר 2008 9:29:
משהו בהחלט השתנה. אתה צריך לקרוא את "שיבוש תרבות". הביטוי תרבות של ראווה לקוח משם.
תראה, גם כשאני הייתי ילד ההורים שלי התמרמרו על הטלוויזיה ועל עוד כל מיני דברים, אבל
היה רק ערוץ טלוויזיה אחד, בלי פרסומות.
לא היו טלפונים ניידים.
לא היו מחשבים ביתיים, ומן הסתם גם לא אינטרנט.
היו הרבה פחות פרסומות, והפרסומות היו פחות אגרסיביות.
בקיצור, היתה פחות ראווה.
לפני שיקפצו עלי, אני לא מציע "לחזור לימים הטובים ההם". בכל מקרה אי אפשר להחזיר את הזמן לאחור.
אבל הבעיה של תרבות ראווה היא שאנשים מקבלים את תפיסת המציאות שלהם מהמדיה. המציאות נהיית מתוּוכת לגמרי, מאבדת את האותנטיות שלה. מעבר לזה, אנשים מאבדים את היכולת ליהנות מדברים אותנטיים. היופי של הטבע לא מרשים אותנו אם הוא לא מוצג בערוץ נשיונל ג’אוגרפיק; יופי של אישה לא מרשים אותנו אם היא לא מעובדת בפוטושופ; אנחנו מאבדים את היכולת ליהנות מסיפור מעניין אלא אם כן הוא מלווה באפקטים הוליווד
[תגובה]
דמטריוס_סייבר.ציניקן\\ reply on 28 בינואר 2008 18:34:
ואו.
זה קרה לי.
הייתי בפסגת העולם (סקנדינביה) והאמת?… אני מעדיף את הwallpapers.
וזה מטורף, אולי אני פשוט לא טיפוס של טבע (הנה הלך סופית הקראש על הפאגאניזם ודתות הטבע השונות).
אבל אני לגמרי מסכים עם הקטע של הדימויים. זה מטורף מה שאפשר לעשות עם פוטושופ.
אבל האם זה יכול להיות שהנוער השתנה ב6 שנים?
שילדים מתחילים להבין מה זה סקס בגיל 10?
מי יודע… בכל אופן, זהhttp://www.e-mago.co.il/e-magazine/raam13.html">זה> קשור בעקיפין-ישירות לנושא.
[תגובה]
מרמיט reply on 28 בינואר 2008 19:03:
אני לא חושב שזה קשור ל"טיפוס של טבע".
למציאות פשוט קשה להתחרות עם הדימויים ה"מושלמים". התמונה מצולמת מזווית מושלמת בעונה המושלמת, עם תאורה מושלמת, בלי הקור והעייפות של הטיפוס לגג העולם…
קרה לי משהו דומה בהודו. נחתתי ישר לעונת העלייה-לרגל ברישיקש. גדות הגנגס היו צבועים כתום מרוב סאדואים. ואני הסתובבתי שם ואמרתי, "נו מה, ברור, ככה זה הודו…" רק אחרי הרבה חודשים הבנתי את הייחודיות של הרגע ההוא.
עזוב, בוא נדבר על כוסיות. לאיזה אישה בשר-ודם יש סיכוי להתמודד עם דוגמנית שמלכתחילה היתה יפהפייה יוצאת דופן, ועוד אחרי ששינו לה את הפרופורציות, הבהיקו לה את השיער, העלימו לה את הכתמים והקמטים בעור, עשו כל מה שאפשר כדי לעשות אותה כמה שיותר מגרה לאינסטינקטים הזכריים הפרימיטיביים שלנו? אנחנו מוצפים בדימויים מושלמים, למי יש כוח אחרי זה להתמודד עם המציאות האפורה והלא-מושלמת?
לא הבנתי את "הנוער השתנה ב6 שנים". אנא הסבר.
ותודה על הלינק. טרם הספיקותי.
[תגובה]
מרמיט reply on 28 בינואר 2008 9:31:
ואפרופו סם האונס, תקרא את המאמר שלינקקתי על הנסיכות של דיסני.
היא כותבת שכל קו המוצרים של הנסיכות האלה
[תגובה]