יונתן שפירא זומן לשיחה בשב"כ, והוא מדווח
יונתן שפירא זומן לשיחה ידידותית בשב"כ. אסף קינצר פרסם את הדיווח שלו בפייסבוק. מאחר שפייסבוק הוא אתר שמעוניין יותר בחברויות מאשר בזרימה חופשית של מידע, התקבלו תלונות מאנשים שלא הצליחו להיכנס ללינק.
כשירות לציבור, אני מעתיק לפה את הדיווח של יונתן בשלמותו. לא נגענו, כמו שאומרים.
יונתן שפירא מדווח:
.
זומנתי אתמול לשיחה בשב"כ
אתמול כאמור צלצלה אלי רונה מהשב"כ ובקשה שאבוא לדבר איתה בסניף המשטרה ברחוב דיזינגוף
בטלפון היא סרבה להגיד לי במה העניין והבהירה שלא הולכים לעצור אותי ושזו שיחת הכרות או שיחה ידידותית..
בשעה חמש הגעתי למשטרת דיזינגוף ונשלחתי לקומה השניה בבנין האחורי ושם חיכה לי בחור שהציג את עצמו כמאבטח של רונה.
נלקחתי לחדר כלשהו ועברתי בדיקה גופנית די אינטימית לוודא שלא הרכבתי שום אמצעי הקלטה על אחד מאשכי.
לאחר שנמצאתי נקי הוכנסתי לחדר בו ישבה רונה, בחורה נאה נראית ממוצא תימני בשנות השלושים המוקדמות.
רונה אמרה שהיא יודעת שאני פעיל בי די אס1 והטלת חרם כללי על מדינת ישראל ורצתה לדעת מה עוד אני עושה במסגרת הפעילות הזו
אמרתי שהכל ידוע ומפורסם באינטרנט ובתקשורת שאין לי מה להוסיף ושאני לא מתכוון לדבר על זה איתה.
רונה הדגישה שיש בכנסת חוק בתהליך חקיקה ושיתכן מאוד שבקרוב הפעילות שלי תהיה לא חוקית.
היא המשיכה וניסתה לגרור אותי לדיון פוליטי ושאלה אם אני יודע שהבי די אס זה בכלל ארגון פלסטיני.
רונה העלתה את נושא הגרפיטי בוורשה ורצתה לדעת אם זו הייתה יוזמה פרטית שלי או שזה גם חלק מהבי די אס
ואם אני מבין שחציתי קו ושפגעתי ברגשות של הרבה אנשים (וכנראה גם ברגשות של השב"כ..)
שוב הצעתי לה להקשיב לראיונות ולקרוא כתבות שהתפרסמו בנושא
היא אמרה שהיא כבר הקשיבה וקראה אבל רוצה לדעת עוד.
אמרתי שאני אשמח לתת הרצאה בנושא לכל מי שרוצה ובצורה ציבורית ופתוחה אבל לא במסגרת חקירת שב"כ
חוץ מנושא הבי די אס רונה שאלה אם אני יודע שההפגנות בבלעין ונעלין אינן חוקיות
ושהאזור סגור לישראלים ובינלאומיים כל יום שישי משמונה עד שמונה.
היא דברה באריכות על איך מרגישים החיילים בהפגנות האלה ושזה מעצבן אותם כשאני מדבר אליהם וגם עונה להם.
רונה ספרה שגם היא הייתה שם בעבר וחטפה אבנים ושזה נורא לא נעים ושההמצאות של ישראלים בהפגנות מלבה את האלימות של הפלסטינים ושאני צריך לחשוב איך מרגישים החיילים המיסכנים
ושכל מה שהיא מנסה לעשות זה לטובת המדינה ומהרצון שלה להגן על האנשים שחיים פה.
עניתי שגם כל מה שאני עושה בה מהרצון שלי להגן על האנשים שחיים פה
והתעניינתי מאיפה יש לה את כל המידע על הפעילות שלי ושאלתי אם הם גם מאזינים לי לטלפון.
היא אמרה שהיא לא יכולה לענות אבל באופן כללי לשב"כ יש דברים יותר חשובים לעשות
אז שאלתי אותה מה אני עושה פה ולמה הוזמנתי לסוג של חקירה פוליטית אם יש להם דברים יותר חשובים לעשות.
חזרתי ושאלתי אם מאזינים לשיחות שלי ורונה אמרה שהיא לא יכולה לענות.
היא בקשה מאוד שלא אפרסם את פרטי השיחה בנינו כי היא לא טיפוס שרוצה פרסום…
בתגובה אמרתי שבתור מי שמחוייב למאבק הלא אלים בכיבוש אני אדבר ואפרסם כל דבר כולל כל פרטי השיחה הזו ושיחות אחרות אם יהיו בעתיד.
את כל השחה תעדתי על פיסת נייר עד שרונה התחילה לדבר על אותה חתיכת נייר ועל מה שאני רושם בה
בסוף היא אף החרימה את פיסת הנייר המסוכנת שבידי בטענה שאסור היה לי להכניס אמצעי הקלטה ושזה לא חוקי.
למזלי זכרתי את רוב השיחה ורונה עדין לא החרימה לי את הזיכרון.
אולי בפגישתנו הבאה
זהו, היו אולי עוד כמה דברים שהיא אמרה אבל זה היה העיקר.
מבחינתי אני מבין שמה שמעניין אותם זה העיסוק שלנו בבי די אס
ושהם אולי אפילו מנסים להכין תיקים שיהיו מוכנים מראש לרגע שבו יתקבל החוק החדש.
להתראות
יונתן
ואם כבר אני פה, אני מקדיש את הקליפ הזה ליונתן, ולכל מי שיכול להשתלב במכונה אבל בחר לצאת נגדה:
(Flobots – Handlebars)
- BDS – ההתארגנות הקוראת לחרם על ישראל. [↩]
פוסטים קשורים, יותר או פחות:
40 תגובות עבור “יונתן שפירא זומן לשיחה בשב"כ, והוא מדווח”
הוספת תגובה
Additional comments powered by BackType





mermit_ ב-19 יולי 2010 בשעה 18:13 #
כשירות לציבור סרבני/מסורבי פייסבוק, הדיווח של יונתן שפירא על שיחתו עם השב"כ, אצלי בבלוג http://bit.ly/bQ0LYc @shari @boltyansky
This comment was originally posted on Twitter
[תגובה]
mermit_ ב-19 יולי 2010 בשעה 18:13 #
כשירות לציבור סרבני/מסורבי פייסבוק, הדיווח של יונתן שפירא על שיחתו עם השב"כ, אצלי בבלוג http://bit.ly/bQ0LYc @shari @boltyansky
This comment was originally posted on Twitter
[תגובה]
חנן ב-19 יולי 2010 בשעה 18:34 #
תודה על הקליפ.
[תגובה]
מרמיט reply on 19 ביולי 2010 18:50:
חזק, אה?
[תגובה]
שחר reply on 19 ביולי 2010 20:50:
חזק הקליפ, באמת, אבל למה זה תמיד צריך לבוא מלווה בפחד מטכנלוגיה, על סף רצון לודיטי-טכנופובי להאשים את המדע בהכל איכשהו.
[תגובה]
מרמיט reply on 19 ביולי 2010 23:59:
שאלה טובה, גם אני שמתי לב למולקולות המתפוצצות.
אולי כי אנשים לא סומכים על הממשלות/תאגידים שישתמשו בטכנולוגיה לטובת כלל האנושות.
[תגובה]
מרמיט reply on 20 ביולי 2010 11:37:
ואם כבר בלודיטיות עסקנן, קבל את המדריך המאויר להתקוממות משרדית:
http://www.laboiteverte.fr/manuel-de-revolte-au-bureau/
[תגובה]
מרק reply on 28 ביולי 2010 12:57:
זה נראה כמו הד של המחאות של שנות ה60, בצרפת בעיקר, נגד כל ה"קדמה", בירוקרטיה, המשטר הקיים, רדיפה אחר כסף, חיים חסרי תועלת, מכשירי חשמל ביתיים וחיים נוחים וחלולים, אשר דורסים את האדם. והמדע נכנס בכל זה – ביקעתם את האטום ופיצחתם את הגנום, אבל מה עם האדם הקטן?
לא מוצדק, כמובן.
[תגובה]
אמדאוס ב-19 יולי 2010 בשעה 19:03 #
מדינת משטרה, מפחיד.
[תגובה]
גולה פוליטי ב-19 יולי 2010 בשעה 19:28 #
חזק ביותר.
תודה על השחרור מפייסבוק
[תגובה]
גולה פוליטי ב-19 יולי 2010 בשעה 19:46 #
פתאום נזכרתי שרק לפני כמה ימים הראו מי הבוס של רונה:
http://www.youtube.com/watch?v=yAsm_d9F2YY
או שאולי יונתן לא נחשב יהודי בשב"כ….
[תגובה]
איתמר שאלתיאל ב-19 יולי 2010 בשעה 19:47 #
מדהים. מדהים. מדהים.
[תגובה]
מרמיט reply on 20 ביולי 2010 23:29:
@איתמר
עד כדי כך מדהים, שעדיין אין דיווח במדרון חלקלק?
לא עומדים בעומס, אה? )-:
(סתם נזכרתי שמזמן לא הפצתי את הלינק לפרויקט החשוב הזה.)
[תגובה]
יובל ב-19 יולי 2010 בשעה 20:11 #
תודה!
[תגובה]
יובל ב-19 יולי 2010 בשעה 21:52 #
מעניין מאוד ושירות חשוב לציבור. תודה.
כדאי לזכור שהחוק בהליכי חקיקה כיום, אותו ציינה "רונה", מטיל בסך הכל קנס על הפועלים. אם אני לא טועה (אני לא עורך דין), יש סיווג לעבירות ועבירות שעונשן הוא ברירת קנס הן בגדר "עוון" או "חטא" בלבד – ואינן מסווגות "פשע".
[תגובה]
מרמיט reply on 20 ביולי 2010 0:00:
למיטב זיכרוני, החוק הזה מאפשר לכל מי שרוצה לתבוע פעילים נגד הBDS בסכום של עד 30,000 ש"ח, בלי הוכחת נזק.
[תגובה]
Shunra reply on 20 ביולי 2010 0:09:
שים לב: החוק – לפי ההצעה הנוכחית – יחול רטרואקטיבית. כלומר, גם אם קידום ה-BDS היה חוקי בעת שקידמת אותו ואם חדלת מייד עם החקיקה לקדם BDS – עדיין אפשר להעניש אותך. ללא הוכחת נזק.
[תגובה]
דובי reply on 20 ביולי 2010 0:23:
כמעט – ניתן יהיה לטעון שהפסקת לתמוך בחרם לפני החלת החוק (ואז אי אפשר להעניש אותך), אבל נטל ההוכחה עליך.
[תגובה]
Shunra reply on 20 ביולי 2010 0:35:
לך תוכיח מתי הפסקת לתמוך!
[תגובה]
מרמיט reply on 20 ביולי 2010 11:38:
עניין הרטרואקטיביות ממש לא מובן לי.
עד כמה שאני זוכר במעומעם משיעורי אזרחות, הסבירו לנו שם שאחת מאבני היסוד של חקיקה דמוקרטית היא שחוקים לא מוחלים רטרואקטיבית – אי אפשר להאשים אזרח בפשע שביצע, כשעדיין לא הוגדר כפשע.
אז אני טועה, או שממשלת ישראל החליטה (שלא במפתיע) להשתין על הדמוקרטיה מהמקפצה?
[תגובה]
Shunra reply on 20 ביולי 2010 18:21:
החוק לא בדיוק מוחל אחורנית. כלומר, לא תיענש היום על מה שעשית לפני שנה, אם החוק לא חל אז.
אבל הרטרואקטיביות מופעלת כדרך לענות על השאלה: "האם אדם מסוים יזם חרם או תמך בו?"
תשובת החוק היא שהוא מניח שלא השתנית עד כדי כך במהלך השנה האחרונה, ואם אכן יזמת או תמכת, הם מניחים שלא השתכנעת פתאום בצדקת דרכם. (או במשפטית: חזקה היא שאתה עדיין תומך, אם תמכת בעבר. כמו חזקת החפות, רק בלהיפך.) מצד שני, אם אתה מגיע לבית המשפט עם כיפה, בהריון מתקדם, ומחזיק ספר תהילים, אולי תוכל להוכיח להם שבעצם שינית את דעתך מאז הבעת אותה לפני-שהחוק-חל.
או במלים אחרות, מעשה נבלה בידי הכנסת. מי מופתע?
[תגובה]
העלמה עפרונית reply on 20 ביולי 2010 0:13:
הסיווג בין עוון, חטא ופשע רלוונטי למשפט הפלילי (כלומר, המדינה נגד הנאשם) ואילו האפשרות לתבוע אדם בסכום כזה וכזה, היא אפשרות בתחום המשפט הפרטי (כלומר, תובע פרטי נגד נתבע פרטי[1]). במישור של המשפט הפרטי, אפשר לתבוע אדם גם בגין פעילות חוקית לחלוטין – זה לא בהכרח רלוונטי.
[1]או תאגיד, ובמקרים מסוימים המדינה, אבל אני מקווה שההבחנה ברורה מספיק.
[תגובה]
יובל reply on 20 ביולי 2010 1:56:
תודה על התיקון וההבהרה. רק שעכשיו אני לא מבין מה יש לשב"כ להתעסק עם החוק הזה. הוא הולך לעזור לחברות ולאנשים פרטיים למצוא את מי לתבוע? זה התפקיד שלו?
[תגובה]
העלמה עפרונית reply on 24 ביולי 2010 2:19:
אני לא מכירה את הצעת החוק, כך שאני לא יודעת מה בדיוק נכתב בו. התגובה שלי הייתה ביחס למה שאתה ומרמיט אמרתם. כלומר, ייתכן שהחוק מתייחס לפעילות מסוימת בשני מישורים. האחד – עבירה שבצידה ענישה (קנס), והשני – עוולה שבצידה תביעה. כך שייתכן ששניכם צודקים (ובקריאה שנייה של התגובות שלכם, ממרחק של כמה ימים, לא ברור לי מה גרם לי מלכתחילה לחדד את ההבחנה בין המשפט הפלילי לפרטי בהקשר הזה. הו וול)
[תגובה]
harnevo ב-20 יולי 2010 בשעה 0:57 #
חתמתי בזמנו על מכתב הטייסים, אבל מסתייג לחלוטין מהדרך שיונתן שפירא לקח מאז. ועדיין, חקירת שב"כ? הזוי לגמרי http://bit.ly/anevMm #fb
This comment was originally posted on Twitter
[תגובה]
harnevo ב-20 יולי 2010 בשעה 0:57 #
חתמתי בזמנו על מכתב הטייסים, אבל מסתייג לחלוטין מהדרך שיונתן שפירא לקח מאז. ועדיין, חקירת שב"כ? הזוי לגמרי http://bit.ly/anevMm #fb
This comment was originally posted on Twitter
[תגובה]
לא שומעים! » פיתוחים חדשים בטכנולוגיות ריגול ב-20 יולי 2010 בשעה 0:03 #
[...] לב: אמצעי הקלטה זה עשוי להיות לא חוקי בתנאים מסויימים. ראו [...]
ארז הוכמן ב-20 יולי 2010 בשעה 11:02 #
זה מפתיע רק את מי ששכח שדיסקין הודיע כי השב"כ יפעל נגד כל פעילות חתרנית גם אם היא אינה בלתי חוקית.
[תגובה]
הטייס הסרבן יונתן שפירא מדווח מחקירת השב"כ | חד"ש - בונים שמאל חדש ב-20 יולי 2010 בשעה 13:49 #
[...] בהרג אזרחים. לדיווח של שפירא על השיחה עם חוקרת השב"כ: בבלוג "סוכן זוטר" ובכתבה מאת עמירה הס ב"הארץ". תגיות: השב"כ, חקירה, [...]
אייל ב-20 יולי 2010 בשעה 16:05 #
"מאחר ופייסבוק הוא אתר של חברויות…"
אם אותו אסף קינצר היה בעניין של שיתוף המידע שברשותו הוא היה גלוי לנו. זה אפשרי. אבל מאחר והוא רוצה לשמור על פרטיותו, וזו זכותו, אז המידע לא גלוי לנו דרך הפייסבוק.
אבל כמה נוח כשאפשר לבכות על פייסבוק, שהם נגד זרימה חופשית של מידע. בוא נארגן הפגנה מול המשרדים שלהם. בוהו.
[תגובה]
מרמיט reply on 20 ביולי 2010 19:56:
אייל,
אתה צודק במידת מה, אבל לא לגמרי.
ולו רק כי פייסבוק הוא אתר שחייבים להירשם אליו כדי לראות את המידע שיש בו, בניגוד ל(רוב ה)בלוגים למשל.
קטונתי מלהיות זה שיתווכח איתך על החסרונות של גישת "גן נעול", או הבעיות של פייסבוק. בעיניי זה בעייתי גם שמידע אישי רגיש מעורבב שם עם מידע להפצה רחבה, ונעילת פרופיל חוסמת משתמשים אנושיים אבל לא בוטים פרסומיים.
כך שאני לא מתכוון לארגן הפגנה נגד פייסבוק, אבל אני שומר לעצמי את הזכות לשנוא אותו כאוות נפשי, ולהזכיר בכל הזדמנות שהוא דומה יותר ברוחו לערוץ 2 מאשר לאינטרנט החופשי.
[תגובה]
הופ ב-20 יולי 2010 בשעה 22:56 #
תודה. גם על הוידאו המצויין. שיתפתי.
[תגובה]
צבא וביטחון: 19 ביולי, 2010 | מדרון חלקלק ב-21 יולי 2010 בשעה 0:09 #
[...] השמאל יונתן שפירא זומן לשיחה על ידי השב"כ. לדבריו, בשיחה נאמר לו כי בקרוב [...]
מרמיט ב-21 יולי 2010 בשעה 9:49 #
והנה ניתוח מעניין של מולי בנטמן, שמתאר את המבוכה של המערכת כאשר מישהו מבעלי הפריבילגיות – המיוחסים והמקושרים והמודעים לזכויותיהם – מתייצב נגדה.
http://2nd-ops.com/mouli/?p=2366
זה מחזיר אותי למה שכתבתי בפוסט הראשון על דהמש: אם צוותי ההריסה עם הבולדוזרים ימצאו מולם מסה של בורגנים מתל אביב, ראשון לציון ורחובות, ולא רק ערבים מוחלשים ולחיצים,* יהיה להם יותר קשה להעמיד פנים שמה שהם עושים לגיטימי.
* יש לציין שוב שתושבי דהמש הרשימו אותי מאוד בבקיאות, ברהיטות ובנחישות שלהם. אבל זה לא מונע מהרשויות לראות בהם "פולשים/גנבי אדמות", ולהתייחס אליהם כאל אחרוני העבריינים:
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1268970
אני רוצה לראות את הקצין הזה מאיים על יונתן שפירא שהוא יחזור עם צלפים ויהרוג אותו ואת המשפחה שלו. התחת שלו יסתובב על שיפוד בהאג.
[תגובה]
גולה פוליטי reply on 22 ביולי 2010 14:00:
למה לו לאיים כשאפשר לדפוק ליונתן מכות ולזרוק אותו לג'יפ לפני מצלמות ולא קורה לך כלום.
http://wp.me/pWYHm-ew
[תגובה]
מרמיט reply on 22 ביולי 2010 19:26:
גם אתה צודק, כמובן.
והקטע הוא שאפילו ראיתי את הסרטון הזה אצלכם.
ועדיין, זה לא ברמה של האיומים על משפחת שעבן מדהמש, לפי העדות בסרטון שלינקקתי.
[תגובה]
גולה פוליטי reply on 22 ביולי 2010 19:50:
צודק
הגבתי ואז ראיתי.
גם אני ישראלי…
[תגובה]
מני ל ב-22 יולי 2010 בשעה 11:08 #
הגירסה הישראלית לשיר:
http://www.youtube.com/watch?v=Vf232Hp3Z-k
[תגובה]
מרמיט reply on 22 ביולי 2010 12:14:
יפה! דגל ארה"ב שם באמת קצת פגע בקונטקסט, אם כי לאור חדלות הפירעון של אובמה גם הוא עדיין רלוונטי.
אם כי, ליתר דיוק, זאת הגרסה הישראלית לקליפ.
לרגע חשבתי שהם הולכים לשיר בעברית
וזאת הזדמנות מצוינת ללנקק לפרויקט האמנות "מדינת יהודה" של יוסי אבן קמא, שממנו נשאבו האימג'ים לגרסה הזאת:
http://www.facebook.com/album.php?aid=224655&id=723526822
ולמאותגרי פייסבוק (כי למענם הרי נולד הפוסט הזה), כמה דגימות מתוך הפרויקט בשילוב עם טוקבקים שמנסים לערער על נכונותו ובכך רק ממחישים עד כמה הוא קולע:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/134/685.html?hp=1&cat=478#after_ma%27avaron
[תגובה]
מני ל reply on 22 ביולי 2010 12:21:
ופרוייקט חזותי נוסף על התדרדרות הדמוקרטיה:
http://www.behance.net/gallery/Turn-right-at-the-end—oe-/579214
לפחות הפשיזציה מוציאה מאנשים את הצד היצירתי בהם…
[תגובה]